כניסה לאתר - לקוח קיים
דוא"ל
סיסמא

שכחתי סיסמא
סגור

לצפייה ברשימת המתקינים באזורך

לחץ למפה ולמידע נוסף על פרטי המתקין

תאמו תאריך התקנה

בחרו : את היום שתרצו להתקין ואת הזמן (בוקר צהריים או אחה"צ) יש גם מקומות שפתוחים בשבת שימו לב.

לא ניתן לקבוע בערב בתאריך שנקבע
בוקר (8:00-11:00)
צהריים (13:00-16:30)
יש באפשרותך לכתוב הערות למתקין
שנה פרטי התקנה
סל הקניות שלך
התקנת צמיג
מידה:
כתובת:
תאריך התקנה:
כמות: 1
פנצרייה:
זמן התקנה:
סה"כ:

אנא מלא את פרטי התקשרות שלך

אם יש ברשותך קוד קופון - לחץ כאן
פרטי תשלום:
כרטיס אשראי
קראתי ואני מסכים לתנאי השימוש
סגור
המחיר הנוכחי לצמיג זה:

תן את ההצעה שלך

אנו בודקים את עצעתך
מה עלי לעשות?

 
ברוכים הבאים ITIRE oulet  לאחר שמצאת פריט שברצונך לקבל הצעות טובות ביותר, בצע את הפעולות הבאות:

  1. בחר באפשרות הצע מחיר משלך
  2. הזן את ההצעה שלך.ולחץ על כפתור בדוק מחיר.

בהצלחה!

emp
מעודכן! כל מידות ה RUN ON FLAN הרכבה ראשונה מרצדס+ב.מ.וו
בהזדמנות צמיגים משנתונים קודמים - חיסול מלאי ישן
זמן = כסף,הדרך המהירה והבטוחה להחלפת צמיגים
היום זה כבר נוח להרכיב צמיגים- לפרטים נוספים לחץ כאן
CLICK מבצעים והטבות של ITIRE
2% הנחה מיוחדת על כל קניייה של רבעיית צמיגים, חפשו את המידה שלכם
GOODYEAR צמיגי 4X4 שטח מלא ו 50/50 במחירים אטרקטיביים
emp
פורטל הצמיגים המתקדם בישראל
פורטל הצמיגים המתקדם בישראל
עמוד הבית | חנקן

חנקן

האמת היא שלחנקן אכן יש כמה יתרונות מדעיים על פני אוויר, אבל הם שוכנים בחלק העליון של טווח ביצועי הצמיג, ננסה כאן לבחון יתרונות וחסרונות של שניהם ותחליטו אתם בפעם הבאה שתתקינו צמיגים האם למלא באוויר האגיל או להשקיע כמה שקלים ולמלא את הצמיג בחנקן.

עלות ונוחות: יתרון גדול לאוויר
אוויר לניפוח צמיגים זמין חינם בכל העולם. כמעט כל תחנת דלק או פנצ'רמאכר בכל מקום ימלאו את הצמיגים שלכם או יאפשרו לכם להתאים את לחץ האוויר בצמיגים שלכם בחינם. לא כך במקרה של חנקן. חנקן אינו זמין במקומות רבים. היכן שחנקן כן זמין, העלות היא בדרך כלל בין 30 ל 50 ש"ח עבור מילוי כל צמיג המרת צמיגים ממולאים באוויר לחנקן, דורשת מילוי וריקון של הצמיגים בחנקן מספר פעמים כדי לטהר את כל האוויר (חנקן חייב להיות 95-93% טהור בכדי שיהיה יעיל).
אם הצמיגים שלכם ממולאים בחנקן ואתם נתקלים בבעיה של חוסר אויר בצמיג במקום שבו אין חנקן זמין, תוכלו למלא את הצמיג באוויר, אך ייתכן שתצטרכו למלא מחדש את הצמיג בחנקן מאוחר יותר כדי לטהר את האוויר.



שמירת לחץ צמיג לאורך זמן: יתרון קטן לחנקן
לכל הצמיגים יש נקבוביות מיקרוסקופיות שדרכן כל גז שנמלא בהם, אוויר וחנקן כלולים, ידלוף החוצה לאורך תקופת זמן ארוכה, תוך הפחתה הדרגתית של לחץ האויר. לחנקן מולקולות גדולות מלאוויר, והוא יעבור דרך הצמיג לאט יותר מאוויר, ובכך ישמור על לחץ האויר לזמן ארוך יותר.
ארגון 'קונסיומר ריפורטס' (Consumer Reports) ערך מחקר שהשווה את אובדן החנקן לעומת אובדן האוויר בצמיגים, כדי לקבוע באם היתרון הזה של חנקן שווה את העלות נוספת. הם השתמשו ב-31 זוגות של צמיגים מדגמים שונים, מילאו צמיג אחד מכל זוג באוויר בלחץ של 30 psi ואת האחר בחנקן באותו הלחץ, ואז השאירו אותם בחוץ למשך שנה. בסוף השנה, הם גילו כי כל הצמיגים איבדו לחץ. אובדן הלחץ הממוצע בצמיגי האוויר היה 3.5 psi, ובצמיגי החנקן האובדן הממוצע היה 2.2 psi. הבדל של1.3  psi בלבד במשך למעלה משנה.
'קונסיומר ריפורטס' הגיעו למסקנה שהיתרון הקל שיש לחנקן בשימור לחץ ניפוח הצמיגים, אינו מהווה תחליף לבדיקות לחץ אויר קבועות. אם תבדקו את לחץ האוויר בצמיגים שלכם באופן קבוע, תוכל לזהות בקלות ירידה בלחץ מבלי לשאת בעלות הנוספת הכרוכה בשימוש בחנקן.


צריכת דלק: תיקו
יש הערכה שאומרת ירידה של 0.3% בצריכת הדלק  על כל ירידה של psi אחד בכל ארבעת הצמיגים. ירידה בלחץ הצמיג מגדילה את התנגדות הגלגול של הצמיגים שלכם, וזה מה שגורם לירידה ביחס בין צריכת הדלק לקילומטראז'. מחקר של 'אקסון-מוביל' (ExxonMobil) משנת 2008 מצא כי שימוש בחנקן לניפוח צמיגים אינו משנה את התנגדות הגלגול של הצמיג, וזה אומר לנו שלחנקן לא תהיה השפעה על צריכת הדלק שלכם. כמו תמיד, בדקו את הלחץ בצמיגים שלכם לפחות פעם בחודש, ושמרו על הצמיגים שלכם בלחץ האויר המומלץ כדי למזער את התנגדות הגלגול ולמקסם את צריכת הדלק .



בטווח ארוך התיישנות הצמיג וקורוזיה בצמיג: יתרון לחנקן
אוויר מורכב מ-78% חנקן ו-21% חמצן, כשהיתרה היא עקבות גזים. חמצן יכול לאגור לחות בתוך הצמיגים שלכם ובסופו של דבר יכול לחמצן את המעטפת הפנימית של הצמיג, ולגרום להתיישנות מוקדמת של הצמיג. במקרים קיצוניים, הלחות יכולה גם לגרום להחלדת חגורות החיזוק מפלדה.
חנקן, לעומת זאת, הוא גז אינרטי יבש שאינו תומך בלחות. השימוש ב-95-93% חנקן טהור ימנע התיישנות מוקדמת של הצמיג וקורוזיה שלו. עם זאת, אנו  אומרים כי בתנאי נהיגה רגילים, סוליית הצמיג תגיע לעומק השימוש המינימלי שלה הרבה לפני כל השפעה של חמצון והחלדת הגלגל. למרות שהחנקן הוא בעל היתרון הטכנולוגי כאן, התועלת המעשית היא מינימלית בתנאי נהיגה רגילים כמו של כולנו. הדבר עשוי להיות מועיל אם הרכב שלכם ממוקם משום מה באכסון ואתם נוהגים בו לעיתים רחוקות.



רכבי מרוץ ומטוסים: יתרון לחנקן
כמעט כל הצמיגים במכוניות מרוץ ומטוסים ממולאים בחנקן. כלי הרכב האלה חושפים את הצמיגים שלהם לתנאי טמפרטורה קיצוניים, והשימוש בחנקן מאפשר שליטה טובה יותר על לחץ הצמיגים כשטמפרטורת הצמיג עולה. אוויר דחוס אוגר לחות וכמות הלחות עשויה להשתנות מצמיג לצמיג. במהלך שימוש קיצוני, כמות הלחות בצמיג גורמת לטמפרטורת הצמיג לעלות במהירות רבה יותר, ובאופן לא לינארי שעשוי להיות בלתי צפוי.
במקרה של חנקן יבש, השפעות הלחות לא קיימות והעליה בלחץ הצמיגים בשל הטמפרטורה היא יותר לינארית וצפויה מאשר עם אוויר. הצמיגים גם מתקררים, והדבר חשוב במיוחד בעת מרוץ, כי אחיזת צמיגי המרוץ תלויה מאוד בטמפרטורת הצמיג.



סיכום: הבחירה שלכם תלויה בצורה בה אתם משתמשים ברכב
אז איפה כל המידע הזה משאיר אותנו? כפי שראינו, לחנקן יש כמה יתרונות טכנולוגיים על פני אוויר בניפוח צמיגים. האם ליתרונות האלה יהיה שימוש מעשי כלשהו עבורכם? זה תלוי באיך אתם משתמשים ברכב. אין ספק שאם אתם מתאימים לאחת או יותר מהקטגוריות הבאות המפורטות מטה, שימוש בחנקן יוכל להיות מועיל עבורכם:

  • אם אתם נוהגים לעיתים רחוקות מאוד והמכונית שלכם אינה בשימוש למשך זמן ממושך
  • אם אתם הבעלים של רכבי אספנות שרק לעתים רחוקות נוסעים למרחקים גדולים
  • משום מה אם אתם צריכים להכניס את המכונית שלכם לאחסון לפרק זמן משמעותי

אם אתם משתמשים במכונית שלכם על בסיס קבוע לנהיגה יומיומית, ולא מתאימים לאף אחת מהקטגוריות הנ"ל, קשה לראות איך שימוש בחנקן יעניק לכם תועלת מעשית כלשהי, במיוחד בהשוואה לעלותו ולאי הנוחות הכרוכה בשימוש בו. אבל זו החלטה שלכם - החנקן לא יגרום שום נזק לצמיגים שלכם ואם אתם מעוניינים, תוכלו לבחון את השימוש בו. אם זה לא ימצא חן בעיניכם או לא תראו שום יתרונות, תמיד תוכלו לחזור לאלטרנטיבה החינמית שכולנו השתמשנו בה בהצלחה במשך שנים: אוויר.


מקורות:
•             אדמונדס  (Edmunds)
•             סיינטיפיק אמריקן  (Scientific American)
•             פופיולר מכניקס  (Popular Mechanics)
•             האו סטאף וורקס  (How Stuff Works)
•             קונסיומר ריפורטס  (Consumer Reports)
•             אקסון-מוביל (ExxonMobil) -  השפעות שמירת לחץ הניפוח על התנגדות גלגול הצמיג וצריכת הדלק  
        של הרכב
•             ניטרו פיל (Nitro Fill)

   
לחץ אויר בצמיג – תקין גבוה ונמוך
קשה לקבוע! מאחר ולא ניתן לקבוע במדויק מה לחץ האוויר בעזרת בדיקה ויזואלית בלבד וכן גם לא בעזרת בעיטה בצמיג. לחץ האוויר בצמיג צריך להיבדק בעזרת מודד מיוחד, צמיג בו יש לחץ אוויר נמ...
TPMS מערכת לניטור לחץ אויר
צמיגים לא מנופחים מספיק או במילים אחרות עם לחץ אויר נמוך מועדים למגוון בעיות, החל מבעיה קלה (בלאי בשלב מוקדם מדי וצריכת דלק מוגברת) ועד לבעיה רצינית (כשל בצמיג, כולל היפרדות ות...
תחזוקת צמיגים
כדי לשמור על הצמיגים שלך במצב מצוין, מחלקת שירות הלקוחות שלנו פרסמה המלצות מפורטות לתיקוני צמיגים, מצב סולית הצמיג וניפוח הצמיגים.