פחד ותיעוב בפנצ'ריות

פחד ותיעוב בפנצ'ריות
זה קיים מאחורי כל פנצ'רייה בארץ, כל הצמיגאים פוגשים את זה על בסיס יומי, קיימת שתיקה רועמת אצל בעלי הרכבים. תיעוד הצד האפל של עולם צמיגים, לא לבעלי לב חלש.

צמיגים חייבים להיבדק באופן סדיר! בין אם הדבר נעשה בבית או בעת הביקור במוסך או בפנצ'רייה. מאמר זה מיועד לסייע בעדכם לזהות את הבעיות הפוטנציאליות הקשורות בצמיגים שלכם, בעיות העלולות להשפיע על הרכב ועל הנסיעה שלכם,
 

ניפוח יתר של הצמיג

סיום אורך חיי הצמיג

תת ניפוח של הצמיג

ניפוח יתר גורם לאזור המרכזי של הצמיג ליצור מגע עם הכביש כאשר מופעל עליו כוח יתר ובכך הוא גורם לשחיקה בחלק החיצוני המרכזי של הצמיג ובכתפיים (שולי הצמיג)

צמיג זה הגיע לעומק המינימלי החוקי של
חריצי סוליה שהוא 1.6 מ"מ                                                                     

 
ניפוח יתר גורם לאזור המרכזי של הצמיג ליצור מגע עם הכביש כאשר מופעל עליו כוח יתר ובכך הוא גורם לשחיקה בחלק החיצוני המרכזי של הצמיג ובכתפיים (שולי הצמיג)
     


 

ניפוח יתר של הצמיג

 

סיום אורך חיי הצמיג



צמיג זה הגיע לעומק המינימלי החוקי של
חריצי סוליה שהוא 1.6 מ"מ

 
     
     
 
 




 

   

 

 

חתכיo

 

 

 

חפצים חדים עלולים לגרום נזק משמעותי המסוגל להפוך את הצמיג לבלתי שמיש

 

חוסר איזון (פרונט)

 

דוגמה טיפוסית לדפוס שחיקה
אשר נגרם כתוצאה מחוסר איזון
(פרונט בלתי מכוון) של הגלגל הקדמי
(שחיקה בחלק הפנימי או החיצוני של כתפי הצמיג).
שולי סוליית הצמיג (מתפוררים) נשחקים
בצורה פרוגרסיבית רק בצד אחד.
חריצי השחיקה ניתנים לחישה על ידי
העברת היד על גבי חריצי הסוליה.

 בלימת חירום

בצמיג זה, התמרון של בלימת חירום גרם לו שחיקה מזורזת דבר אשר עבר דרך כל המעטפת שלו, הוביל לתקר ולאובדן האוויר.
שחיקת בלתי חוקית או מסוכנת של הצמיג

בצמיג זה נעשה שימוש הרבה זמן אחרי שחריצי סוליית הצמיג הגיעו לעומק המינימלי החוקי שלהם שהוא 1.6 מ"מ.
 נזק כתוצאה מפגיעה בצמיג

נזק זה נגרם כתוצאה מפגיעה בדופן החיצונית של הצמיג. הבליטה או "הביצה" מציינים פגיעה מקומית במעטפת הצמיג.

 

שחיקת קימור הצמיג (שפיעת אופן )

הקימור  המוגזם של הגלגל הוביל לשחיקה בשיפוע בקצה החיצוני של סוליית הצמיג בכתף אחת בלבד.