כניסה לאתר - לקוח קיים
דוא"ל
סיסמא

שכחתי סיסמא
סגור

לצפייה ברשימת המתקינים באזורך

לחץ למפה ולמידע נוסף על פרטי המתקין

תאמו תאריך התקנה

בחרו : את היום שתרצו להתקין ואת הזמן (בוקר צהריים או אחה"צ) יש גם מקומות שפתוחים בשבת שימו לב.

לא ניתן לקבוע בערב בתאריך שנקבע
בוקר (8:00-11:00)
צהריים (13:00-16:30)
יש באפשרותך לכתוב הערות למתקין
שנה פרטי התקנה
סל הקניות שלך
התקנת צמיג
מידה:
כתובת:
תאריך התקנה:
כמות: 1
פנצרייה:
זמן התקנה:
סה"כ:

אנא מלא את פרטי התקשרות שלך

אם יש ברשותך קוד קופון - לחץ כאן
פרטי תשלום:
כרטיס אשראי
קראתי ואני מסכים לתנאי השימוש
סגור
המחיר הנוכחי לצמיג זה:

תן את ההצעה שלך

אנו בודקים את עצעתך
מה עלי לעשות?

 
ברוכים הבאים ITIRE oulet  לאחר שמצאת פריט שברצונך לקבל הצעות טובות ביותר, בצע את הפעולות הבאות:

  1. בחר באפשרות הצע מחיר משלך
  2. הזן את ההצעה שלך.ולחץ על כפתור בדוק מחיר.

בהצלחה!

emp
מעודכן! כל מידות ה RUN ON FLAN הרכבה ראשונה מרצדס+ב.מ.וו
בהזדמנות צמיגים משנתונים קודמים - חיסול מלאי ישן
זמן = כסף,הדרך המהירה והבטוחה להחלפת צמיגים
היום זה כבר נוח להרכיב צמיגים- לפרטים נוספים לחץ כאן
CLICK מבצעים והטבות של ITIRE
2% הנחה מיוחדת על כל קניייה של רבעיית צמיגים, חפשו את המידה שלכם
GOODYEAR צמיגי 4X4 שטח מלא ו 50/50 במחירים אטרקטיביים
emp
פורטל הצמיגים המתקדם בישראל
פורטל הצמיגים המתקדם בישראל
עמוד הבית | לנהוג בכביש רטוב:מה גורם לרכב להחליק

לנהוג בכביש רטוב:מה גורם לרכב להחליק


אין כאן שאלה של כשרון הנהג,

תופעת Aquaplaning "מצב ציפה", מתרחשת כאשר הצמיגים של הרכב פוגעים ברפרוף בכביש רטוב- במצב כזה הרכב למעשה לכמה שניות צף-נישא על כרית מים בכביש כמו בסקי מים ומתנהג כאילו יש לו רצון משלו ,זה אומר אובדן אחיזה והיגוי והתוצאה יכולה להיות נסיעה ברכבת הרים מפחידה עם לעיתים נדירות סוף טוב.
מה גורם לרכב לצוף על המים?
מצב ציפה יכול להתרחש תחת גשמי זלעפות ,אבל לא רק אפילו בשלולית קטנה שנוצרה ביום חמסין מפיצוץ צינור בסמוך לכביש.כשנוהגים על פני כביש מוצף מים סוליית הצמיג מנקזת את המים או במילים אחרות מזיזה את המים הצידה מהדרך כדי שהצמיג יישאר במגע עם הכביש ,כאשר המים מתחת לצמיגים של הרכב מתבצרים מהר יותר ממה שהצמיגים יכולים להתמודד ,זאת השנייה שצמיגי הרכב יתרוממו מעל פני הכביש.ארבעת המרכיבים העיקרים שתורמים ל"מצב ציפה":

מהירות
ככל שתיסעו מהר יותר בכביש רטוב ככה האחיזה של הצמיג עם הכביש תרד.
כשצמיג נוסע במהירות של 50 קמ"ש במפגש עם כביש רטוב בעומק של 5 מ"מ הסיכוי של הצמיג לדחוק ולנקז מים כדי לשמור על האחיזה יהיה גבוה. אותו רכב עם אותם צמיגים יצוף ויאבד שליטה במהירות של 100 קמ"ש לכן מעל הכול יש לשמור על מהירות נמוכה בזמן גשום או /ובמפגש עם שלולית מים.

מצב הצמיגים
למדנו שזמן התגובה הממוצע של נהג הוא שניה אחת, הרי שאם אנחנו נוסעים במהירות של 90 קמ"ש ( 25 מטר לשנייה) ייקח לנו 25 מטרים לפחות רק כדי להגיב לסכנה שמולנו. לכך יש להוסיף גם את מרחק הבלימה.
בדר"כ ברכבים משפחתיים הקשר היחיד לכביש הוא טלאי גומי בגודל ממוצע של נעל לגבר במידה 42, בשנת גשמים על משטח אספלט חלק במהירות ממוצעת של 90 קמ"ש כל צמיג מבין רביעיית הצמיגים ברכב דוחק גלון של מים בכל שנייה- 4.5 ליטר ! כל אחד מהחלקים הצמיג נוגע בכביש בתזמון של 1/150 של שנייה, במהלך הזמן הזה הוא חייב לדחוק כמות עצומה של מים, ולאחר מכן להתחיל לאחוז את פני הכביש.
איכות הצמיגים וההבדלים בין צמיגים איכותיים לצמיגים נחותים יבוא כאן לביטוי. כיום ניתן לראות ולקרוא על גבי הצמיגים את איכותם, צמיגים עם דירוג אחיזה גבוה יותר, יבלמו מהר יותר על כביש רטוב, כיצד מדרגים אחיזה בכביש רטוב?
אחיזה בכביש רטוב מדורגת מ-A ועד F, A- הדירוג הגבוה ביותר F - הדירוג הנמוך חריצי צמיג באיכות טובה כגון בצמיגי GOODYEAR המדורגים A בבלימה והאחיזה בכביש רטוב מעוצבים בזווית כזו ככה שיוכלו לנקז את המים ביעילות הטובה ביותר ובדגש על מהירות גבוהה.

צמיגי גודייר מעוצבים בזווית כזו ככה שיוכלו לנקז את המים ביעילות הטובה ביותר ובדגש על מהירות גבוהה.
 

עדיין גם עם בחרתם בצמיגים איכותיים יש להקפיד להחליפם בזזמן,בדיקות שנערכו מראים כי עם צמיג שחוק (1.6 מ"מ עומק) ובכמות מים על הכביש של 5 מ"מ מצב ציפה יקרה במהירות של 76 קמ"ש ואילו עם צמיגים חדשים זה יקרה ב 96 קמ"ש.
כשהצמיגים שחוקים הם אינם מסוגלים לנקז ולדחוס את המים .ומתרבים הסיכויים שהרכב יצוף על פני המים ותאבד השליטה.
צמיגים בלויים וקרחים מסוכנים אז שבעתיים.
אומנם עומק צמיג תקני הוא 1.6 מ"מ אבל אנחנו ב ITIRE ממליצים לכם בחורף לא להגיע לעומקי חריצים כאלו ולהחליף ב 2.5 מ"מ כבר את הצמיגים.


מים
ככל שכמות הממטרים גדלה וגשם מצטבר על הכביש ככה גדל הסיכוי לציפה..
הקפד לנסוע במרכז המסלול (לעיתים יש שלוליות מים בציידי הדרך) שמור מרחק והמנע לנסוע על אותה רצועה של הרכב מקדימה ככה תרוויח יותר אחיזה כאשר לצמיגים שלך יהיו פחות מים כדי לפזר.

פני הכביש
בזמן גשום הכביש חלקלק ולרכב יש נטייה מוגברת למצב ציפה.
יש לזכור כביש רטוב לא כולל מים בלבד אלה גם שאריות דלקים ושמנים שנהפכים לחומר סיכה על הכביש.
10 הדקות הראשונות של גשם קל יכולות להיות המסוכנות ביותר. כאשר גשם קל מתערבב עם שאריות שמן על פני הכביש, הוא יוצר תנאים חלקלקים שיכול לגרום רכב, במיוחד אלה מהירויות הנסיעה העולה על 35 קמ"ש לצוף ולהחליק.
אבל לא רק חלקלק כתוצאה מגשם גם בוץ שמתחיל לדוגמא באתר בנייה ונמשך לכביש, משטחי אספלט יהיו חלקים יותר מבטון מחורץ או מצולע

המחשה עם מהירויות נהיגה שונות:
עומק שלולית מים 5 מ"מ , צמיג חדש

20 קמ"ש 60 קמ"ש 80 קמ"ש 95 קמ"ש
הצמיג נצמד לגמרי בכביש ההצמדות של הצמיג לכביש נחלשת הצמיג מתחיל לצוף על פני השטח כמעט כל הצמיג מנתק מגע עם הכביש ושט על המים - "מצב ציפה"


המחשה עם עומקים שונים של הצמיג
עומק שלולית מים 5 מ"מ , מהירות 80 קמ"ש

צמיג חדש 7.5 מ"מ עומק צמיג 3.2 מ"מ עומק צמיג 1.6 מ"מ
הצמיג בקושי רב צף רוב הצמיג במצב ציפה כמעט כל הצמיג ניתק מהכביש-מצב ציפה

אז כיצד לצמצם את הסיכוי למצב ציפה?

לעיתים קשה להבחין שאתה בתוך תרחיש "מצב ציפה", לפעמים כאשר אתה מאבד אחיזה זה מלווה בעלייה בסיבובי מנוע, סימנים נוספים זה קלילות פתאומית של ההגה ותחושה בצד האחורי של זנב דג (פרפור)
• בדוק את הצמיגים אם הם לא בלויים!! בדוק שהצמיג בלחץ אויר נכון ושעומק הסוליה לא פחות מ 2.5 מ"מ
האט בכבישים רטובים , להתרחק מבריכות מים
• עדינות לא להשתמש בכוח נסו לא להתרגש יתר על המידה וככה להחזיר בבטחה את השליטה לרכב.
אם יש לך בקרת שיוט נתק אותה באמצעות המפסק ולא דוושת הבלם (בכמה נסיבות מומחים מאמינים שבקרת שיוט תורמת למצב ציפה)

• ברגע שרכב נכנס לתרחיש של ציפה על הכביש יש לנהג מעט מאוד אם בכלל שליטה בכיוון הנסיעה של הרכב, לכן יש להימנע מלסחוט את הבלמים, מכיוון שפעולה זאת יכולה לזרוק את הרכב לתוך החלקה אלימה של הרכב כמו כן כדאי להימנע מתנועות חדות ופתאומיות של ההגה שיכולה להחריף את המצב.
• אם הרכב מחליק או כאשר הוא בהחלקה ,יהיה קשה למוח לקבל את זה ולאינסטינקטים הראשוניים אבל תן לרכב למצוא את המסלול משלו תוך שחרור של הרגל מדוושת הגז שתרגיש שהחיכוך והאחיזה חוזרים לרכב
תוכל להסיט את ההגה בעדינות רבה לכיוון שתרצה ואם צריך לבלום עשה זאת בעדינות בעזרת לחיצות עדינות בבלמים אם הרכב מצוייד במערכת ABS בלום רגיל.

לא נעים.

   
צמיגים קרחים = סכנה!
קירח זה יפה, נכון? למעט כאשר מדובר בצמיגים. אם הצמיגים שלך "קרחים" (שחוקים), גדלים סיכוייך להיות מעורב בתאונה שקשורה . מה הכוונה "צמיג שחוק"? אתם שומעים את זה המון, בטסט, שבאת...
חובה לקרוא ! אחיזה בכביש רטוב
מהי אחיזה בכביש רטוב? התחילה עונת הגשמים ? לפני העלייה לכביש בידקו את איכות הצמיגים ותקינותם.כיום ניתן לבחור צמיגים לפי דירוג האחיזה של הצמיג בכביש רטוב. אחיזה בכביש רטוב...
ביצועים נוספים
יש עוד ביצועים שצריך לקחת בחשבון תווית התקינה של האיחוד האירופי תעזור לך להעריך את צמיג במונחים של רעש, אחיזה בכביש רטוב וצריכת דלק. אבל יש קריטריונים חשובים אחרים שאתה צריך ל...
צמיגי גודייר - חדשנות
חדשנות היא לא משהו שעושים,זה מה שחברת גודייר תמיד היו משנת 1898 התרבות של היצירה נתנה כל דבר, מהמותג שלנו - גודייר נקראים על שם צ'ארלס גודייר, ממציא תהליך הגיפור - למוניטי...
לקנות צמיגים ב ITIRE
אנחנו כבר עשינו לכם את העבודה ,חקרנו בדקנו והשווינו מאות פנצ'ריות ובחרנו את המתקינים המהימנים והמקצועיים ביותר שיש. תוכלו לבחור מתקין קרוב למקום מגוריכם או למקום עבודתם.לא...
מילון מונחים
צמיגים הם אחד מאותם הדברים הנראים פשוטים – אולם ברגע שאתה מתחיל לקלף את השכבות אתה קולט שהם בעצם די מסובכים. בנסיון להסיר את המסתורין ולפשט את עולם הצמיגים, עם הטרמינולוגי...
תחזוקת צמיגים
כדי לשמור על הצמיגים שלך במצב מצוין, מחלקת שירות הלקוחות שלנו פרסמה המלצות מפורטות לתיקוני צמיגים, מצב סולית הצמיג וניפוח הצמיגים.
צמיגי גודייר RUN ON FLAT-תחזוקה
במקרה שרכביכם החדש הגיע עם צמיגי RUN ON FLAT ;שימו לב אלו אינם צמיגים רגילים ותנאי האחזקה שלהם קצת שונים. כנסו לתקנון כדי לקרוא ולהבין
מי אנחנו
הבעלים ומפעילי האתר הם חברת ב.מ.ב חברה להפצת צמיגים בע"מ . בחברת ב.מ.ב עוסקים בתחום הרכב והצמיגים כבר קרוב לחצי מאה תחת השם "בני משה ביטון"בין האחזקות של משפחת ביטון נמצאים -...